Krok 5 - umístění stránek na internet

5 kroků k novému webu

  1. Krok 1 - sestavení zadání, návrh struktury webu
  2. Krok 2 - vytvoření grafického návrhu
  3. Krok 3 - zpracování grafického návrhu do HTML
  4. Krok 4 - tvorba a ladění stránek
  5. Krok 5 - umístění stránek na internet

Vaše stránky jsou hotovy a můžeme je „vypustit do světa”.

Zbývá zajistit poslední dvě věci:

  • zaregistrovat vhodnou doménu, aby Váš web měl adresu, na které se bude zobrazovat
  • objednat spolehlivý webhosting, neboli prostor „na internetu”, kde bude web fyzicky umístěn

Při volbě vhodného doménového jména i webhostingu Vám samozřejmě ráda poradím. Obě rozhodnutí většinou padnou již v počáteční fázi vytváření projektu.

Katalogy, fulltextové vyhledávače

Nyní je třeba, aby se o Vašem webu dozvěděli návštěvníci. Cestou, jak toho dosáhnout, je zaregistrovat je do nejrůznějších internetových katalogů jako je například Seznam.cz, Centrum.cz, Atlas.cz atp., odkud pak na Váš web povede odkaz. Některé katalogy nabízejí základní registraci zdarma, jiné pouze placenou. Bývá dobré se porozhlédnout po možnosti registrace do specializovaných oborových katalogů.

Přes tyto odkazy na Váš web dříve či později dorazí také roboti fulltextových vyhledávačů jako je například Google. Těm nic platit nemusíte :-). Vaše stránky si projdou a do své databáze si uloží informace o tom, co na nich našli, tzv. je zaindexují. Čas od času se vracejí, aby se podívali, co je nového.

Když potom někdo zadá do vyhledávacího políčka takového vyhledávače slovo nebo slovní spojení, které se vyskytuje na některé stránce Vašeho webu, ve výsledcích vyhledávání se objeví i odkaz na tuto stránku. Na jaké to bude pozici, to závisí na mnoha faktorech. U slov a slovních spojení, na která je Váš web optimalizován, by to mělo postupně být na předních místech. Nelze však počítat s tím, že tomu tak bude hned. Dobré pozice se získávají v řádech týdnů a měsíců, svou roli může hrát i „stáří” webu, tj. i když se nic jiného nemění, web pozvolna putuje ve výsledcích vzhůru. Velkou roli hrají v tomto ohledu zpětné odkazy, které směřují na konkrétní stránku z jiných internetových stránek.

Pokud se jedná o hodně konkurenční oblast, může být účelné využít i dalších možností reklamy ve vyhledávačích, jako je Google AdWords, Sklik na Seznam.cz, či jiných druhů placené reklamy. Tím se zabývají specializované agentury, je však třeba velké obezřetnosti při výběru té pravé, neboť i v této oblasti je možno narazit na "obchodníky s deštěm", kteří mnoho slíbí, ale výsledek jejich činnosti neodpovídá vynaloženým prostředkům. Svým klientům vždy doporučuji nechat si zaslat písemnou nabídku a mít tak dost času si vše promyslet a zkonzultovat.

Zpět - Krok 4
« tvorba a ladění stránek


Nejnovější reference